Tweede leerjaar

Welkom in het tweede leerjaar bij juf Liesbet.

Ik ben Liesbet, reeds 24 jaar juf van het tweede leerjaar.
Werken met iets jongere kinderen vind ik fijn omdat ze nog zeer enthousiast zijn en vol verwondering kunnen kijken naar de wereld.
In het tweede leerjaar staan de kinderen nog aan het begin van hun schoolcarrière.
De dingen die we er samen leren, omvatten vaardigheden die hun wereld echt opentrekken en groter maken.
Leren lezen, schrijven en kennismaken met de getallen zijn daar een mooi voorbeeld van.
Vaststellen dat kinderen echt beginnen te genieten van het lezen van een mooi boek en gebeten raken door de leesmicrobe, geeft je als leerkracht zeer veel voldoening.
Daarnaast vind ik het ook belangrijk dat elk kind ‘zijn’ plaatsje vindt in de klas.
Ieder kind, met zijn eigen talenten en unieke persoonlijkheid, moet er zich thuis voelen.
Op deze manier maken we er een leerrijk en fijn jaar van!

Het leven zoals het is in het tweede leerjaar

11 september 2023

De eerste schoolweek in het tweede leerjaar!

04 oktober 2023

We maken een plattegrond van de school!

04 oktober 2023

Letters in het zand!

28 november 2023

De meter!

28 november 2023

De Sint in het tweede leerjaar!